2013. szeptember 26., csütörtök

Itt van az ősz, itt van újra....megfáztam

Milyen is lenne az ősz megfázás nélkül? (urbán legendákból hallani hogy igenis létezik)





Régen amikor megfáztam mindig magas lázam volt, ami azt jelentette ha tehettem az ágyban pihentem. Mostanában ( jó + 5 kgval) már ritkábban vagyok beteg, és maximum hőemelkedésem szokott lenni egy enyhébb megfázásnál. Így már annyira nem érzem az ágynyugalom szükségességét, aminek általában az  a következménye hogy nem figyelek magamra eléggé és még jobban megfázok. A másik dolog amit nem szeretek a láz nélküli megfázásaimban hogy semmi nem látszik rajtam csak én érzem magam rettentően rosszul, hisztis leszek, törődésre és figyelemre vágyok, érzelmileg totálisan labilis leszek és nagyon hamar elfáradok.

Most úgy jártam hogy 1-2 hétig betegnek éreztem magamat, a majd a hét végére már jól voltam, elkezdtem megint futni és minden visszatért a rendes kerékvágásába, DE!!! ma arra ébredtem hogy fáj a torkom, tüsszögök és náthás vagyok (persze mindez nagyon enyhén, de akkor is....).

A "rövid" bevezetés után arról fogok írni, hogy miket szoktam csinálni ilyenkor.


Tea

Ugye ilyenkor (is) rengeteget kell inni. Nekem az egyik kedvencem ilyenkor a kamilla tea, aminek csomó jó tulajdonsága van. és finom is. A másik a karamellás hagymatea. Velem csodákat azért nem művelt, de jobban éreztem magam tőle.

Karamellás hagymatea - köhögés ellen

Echinacea cseppek

Ez egy gyógynövénykivonat. Rengeteg dologra jó és nem is annyira rossz az íze. Naponta csomószor lehetne szedni, de én persze mindig elfelejtem. "Fertõzések leküzdõje, immunrendszer, megfázás és influenza, gombafertõzés, sugárterápia, sebgyógyítás, ízületi gyulladás. Fõzete vagy tinktúrája fertõzést csökkentõ, ízületi gyulladást gyógyító hatású. Megfázás, influenza, mandulagyulladás, hörghurut, szamárköhögés, agyhártyagyulladás és fülgyulladás kezelésére is alkalmazható. Sugárkezelés során a fehérvérsejteket védi. Hüvelyi gombafertõzések esetén krémbe keverve használatos. Vágások, égések, pikkelysömör, nemi szervi herpesz és ajak herpesz ellen is hatásos a krém."


C vitamin

Legjobban a a rágótablettákat szeretem. Én ezt szoktam szedni, narancsos íze van: 

C-VITAMIN TEVA 500 mg rágótabletta 

Ginseng ampulla

Régebben használtam, amikor elég gyakran voltam beteg. Ez ginseng gyökérből és méhpempőből készül. Általánosan jót tesz az embernek, nekem immunrendszer erősítésre ajánlották, de ahogy olvasom jó a hajhullásra meg még mindenfélére.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése