2013. október 5., szombat

Futás


Július elején kezdtem el futni, igaziból azért kezdtem el, mert engem is magával ragadott ez a trend, plusz még olcsó is. Nem bántam meg, nagyon megszerettem, most már (hát igen, kemény 2 hónap eltelt) hiányzik ha nem megyek, pedig még sehol se tartok...

Heti 2-3 alkalommal futok, ahogy épp kijön. Ez alapján kezdtem el:

Screen Shot 2012 09 26 at 6 36 24 PM

Elég könnyen ment, az első elakadásom az 5x 4 percnél volt, csak második próbálkozásra sikerült, aztán eljutottam a 2x 15 perchez és onnantól a "magam útját járom" ( nem értem mire jó az a visszalépés...). Ez után futottam egybe 23 percet (20 volt megcélozva) és el is jutottam a 30 percig (25 volt megcélozva). 

Előtte heti 2szer jártam spinningelni vagy hot iron-ra, tehát azért volt egy kis állóképességem, de utána 2 hónapot kihagytam, és csak utána kezdtem el. Legtöbbször a környékünkön futok, aszfaltos úton, néha ráveszem magam hogy ki BKVzak a Margit szigetre, de ott eddig mindig "elvesztem", nem találom a saját ritmusomat, az elején túl gyorsan futok, utána meg már nem bírom.

Miben futok?

Az első pár héten egy 12 éves kínai edzőcipőben futottam, azokra a távokra nekem tökéletes volt (csak közben szétment), így kénytelen voltam beruházni egy új cipőre: 

Ekiden 50 női futócipő 

Nagyon szeretem, könnyű, szellős és egyáltalán nem fáj benne semmim. Szerintem elég idiótán néz ki, de nekem egyébként se tetszenek a futócipők (még a Nike Air se....).

Ezen kívül volt rajtam egy rövidnadrág /kényelmes legging, és top + sportmelltartó.

Azóta ez kicsit fejlődött és vettem a Lidlben egy 3/4es futónadrágot, amiben azt szeretem a legjobban hogy van zsebe és hogy magas a dereka, így bátran nyújthatok, sosincs kint a bugyim:)  Van két Aldis futó pólóm is, amik nagyon kényelmesek lenének, de a futónadrágommal együtt hordhatatlanok, mert állandóan felcsúsznak:( Ha erre van megoldás nagyon örülnek neki ha megírnátok! Vettem meg egy új kínai sportmelltartót, az is nagyon kényelmes és nem kerül egy vagyonba (bár ha tehetném ezt vennem meg:


Van meg egy pulzus merő órám is, de egyenlőre amíg nem vagyok biztos a 30 percben nem használom, illetve egy Lidl-s futótáskám, ha elmegyek a Margitszigetre és kell magammal vinni mindenfélét (zsepi, mobil, bérlet, igazolvány, kulcs). A táskát eddig egyszer használtam, de akkor vagy mozgott rajtam vagy túl szoros volt, meg dolgoznom kell a beállításán.

Én mindig zenére futok, valami top summer tuctucra, amit alapból nem hallgatok, de kellemes ritmust ad, illetve segít jobban a gondolataimat a futásról elterelni.

Ami nekem az elején zavaró volt az az a futásom lassúsága, megőrjített hogy csak kb 9 km/h-val futok, tulajdonképpen gyalogolhatnék is helyette, de sajnos amikor gyorsabban futok 2-3 perc után mar kapkodom a levegőt és az összes erőm elszáll.

Amikor nyáron a Duna parton futottam olyan bogár felhők voltak hogy levegőt se kaptam, úgyhogy ilyenekre is oda kell figyelni az útvonal megválasztásánál.

Meg a kezdetekkor vidéken voltunk nyaralni és elmentem futni egyet az erdőbe, fantasztikus élmény volt, majd az úton pár méterre előttem egy őz ugrált át, szívbajt kaptam tőle:)

Nyáron kezdtem el futni, a hőséghez vagyok hozzászokva, amikor elkezdett hűlni nagyon elveztem, de ezzel a hűvössel meg nem barátkoztam meg, nem tudom hogyan öltözzek fel, illetve a torkom is megfájdul:( Egyedül abban bízok hogy hozzászokok, de előre felek a téltől mi lesz, nem szeretnek külön teli futóruhára költeni. Ti miben futtok, miben fogtok a hidegben?

Végül pár tipp:
- a kulcs csörgését úgy tudod megszüntetni, hogy összegumizod őket
- szerdánként a Margit szigeten közös Nike futóedzések vannak
- minden kerületnek van facebookos futós oldala, ahol megismerkedhettek a többiekkel, lehet kérni tanácsokat, közös futásokat szervezni......
- érdemes valami jó futós progit leszedni a telefonra, nekem a Runtastic és az Impetus tetszik a legjobban




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése